Privacy policy
1. Inleiding
Deze Privacyverklaring legt uit hoe Bemog Projektontwikkeling B.V. en de andere entiteiten binnen de BEMOG groep (hierna: “BEMOG“, “wij” of “ons“) omgaan met persoonsgegevens van (website)bezoekers, (potentiële) klanten en leveranciers. Uw privacy is belangrijk voor ons. Wij behandelen uw gegevens op een eerlijke en transparante manier en in overeenstemming met de wetgeving.
Wanneer we in deze Privacyverklaring verwijzen naar “Persoonsgegevens”, bedoelen we alle informatie waarmee we u als individu kunnen identificeren (bijv. uw naam, telefoonnummer, e-mailadres of andere contactgegevens).
2. Verwerkingsverantwoordelijke
De onderneming die verantwoordelijk is voor de verwerking van uw Persoonsgegevens is Bemog Projektontwikkeling B.V., met als vestigingsadres Menno van Coehoornsingel 16, 8011 XA Zwolle, en te identificeren als de “verwerkingsverantwoordelijke” van uw Persoonsgegevens. Het kan ook zijn dat een andere entiteit binnen de BEMOG groep als verantwoordelijke geldt voor uw persoonsgegevens. In dat geval zal u hier afzonderlijk van op de hoogte worden gesteld, bijvoorbeeld op het moment dat u een overeenkomst sluit of een (zakelijke) relatie aangaat met deze entiteit.
3. Welke gegevens we verzamelen en van wie
De exacte typen Persoonsgegevens die we verzamelen en gebruiken worden hieronder beschreven en zijn afhankelijk van de relatie die we met u hebben.
- Websitebezoekers: wanneer u onze website bezoekt, verzamelen wij de volgende persoonsgegevens:
- uw contactgegevens: wanneer u het contact- of downloadformulier op onze website invult, verzamelen we uw naam, e-mailadres, telefoonnummer en gegevens van uw verzoek.
- automatisch verzamelde gegevens: wanneer u onze website bezoekt, verzamelen wij automatisch uw elektronische identificatiegegevens via uw browser of apparaat en door gebruik te maken van cookies en vergelijkbare technologieën. Lees ons Cookiebeleid als u meer wilt weten over de gegevens die wij automatisch van u verzamelen.
- (Potentiële) klanten en leveranciers: Om relaties met u als klant of leverancier aan te gaan, verwerken wij de volgende Persoonsgegevens namens uzelf of het bedrijf waarvoor u werkt:
- uw contactgegevens: uw naam, (e-mail)adres, telefoonnummer en eventuele andere contactgegevens die u aan ons verstrekt.
- uw inschrijfgegevens: de Persoonsgegevens die nodig zijn voor een inschrijving voor een vastgoedproject en verdere levering van onze diensten, zoals uw geslacht, geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat en gezinssamenstelling.
- uw gebruik van onze diensten: de Persoonsgegevens die verband houden met het gebruik van onze diensten, zoals informatie over de diensten die wij leveren aan het bedrijf dat u vertegenwoordigt.
- uw financiële gegevens: de aan ons verstrekte financiële informatie die aan u als klant of leverancier kan worden gekoppeld, zoals bankrekening- of factuurgegevens.
- alle andere persoonsgegevens: alle Persoonsgegevens die u bekendmaakt in het kader van uw contractuele relatie met ons.
4. De rechtsgrondslagen voor de verwerking van uw Persoonsgegevens
Wij verwerken uw Persoonsgegevens alleen als wij ons kunnen beroepen op een van de volgende rechtsgrondslagen:
- voor de uitvoering van onze overeenkomst met u;
- om te voldoen aan een wettelijke verplichting;
- om basis van uw toestemming;
- om onze gerechtvaardigde commerciële belangen (of die van derden) te behartigen.
5. Doeleinden waarvoor wij uw Persoonsgegevens gebruiken
We verwerken uw gegevens alleen voor specifieke en beperkte doeleinden die gekoppeld zijn aan de rechtsgrondslagen die we hierboven in sectie 5 hebben beschreven. Deze doeleinden zijn:
- Voor de uitvoering van onze overeenkomst met u. Voor de uitvoering van de overeenkomst die wij namens u of uw bedrijf met u hebben gesloten of zullen sluiten en om u te voorzien van de informatie of de diensten waar u om verzoekt. Wij moeten uw Persoonsgegevens bijvoorbeeld verwerken om contact met u te onderhouden, te communiceren over uw inschrijvingen en/of uitnodigingen, verzoeken te beheren en af te handelen, (technische) ondersteuning of klantenservice te bieden en om essentiële informatie over de diensten te verstrekken.
- Om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, zoals het bijhouden van de juiste bedrijfsadministratie, om te voldoen aan verzoeken van overheidsinstanties, toezichthoudende organen of fiscale autoriteiten en om te voldoen aan de toepasselijke wet- en regelgeving.
- Op basis van uw toestemming. We kunnen automatisch gegevens verzamelen als u onze website bezoekt door cookies en vergelijkbare technologieën te plaatsen op onze website en daarmee gegevens verzamelen voor analytische doeleinden. Daarnaast kunnen wij u informeren door nieuwsuitingen toe te sturen.
- Voor onze gerechtvaardigd (commercieel) belangen. Dit omvat het volgende:
- onze interne relatiedatabase (CRM-systeem) te beheren.
- om onze bedrijfsactiviteiten en diensten uit te voeren en uit te breiden.
- om de kwaliteit van onze diensten te ontwikkelen en te verbeteren.
- om bedrijfsbeleid en -procedures uit te voeren, zoals voor opleidings- en trainingsdoeleinden.
- om de integriteit, veiligheid en beveiliging van onze systemen, gebouwen en terreinen te waarborgen en te beschermen. Dit omvat het voorkomen dat onbevoegden
- om ons in staat te stellen bedrijfstransacties uit te voeren, zoals fusies, verkopen, reorganisaties, overdracht van onze activa of activiteiten of overnames.
6. Delen van uw gegevens
Om de hierboven beschreven doeleinden te vervullen, delen we soms uw Persoonsgegevens met andere bedrijven die ons helpen bij het leveren van onze diensten. Deze bedrijven hebben toegang tot uw Persoonsgegevens, maar alleen als dit strikt noodzakelijk is om hun diensten uit te voeren. We doen dit op een strikte need-to-know basis en we zorgen ervoor dat we contractuele overeenkomsten met deze bedrijven aangaan voordat we uw Persoonsgegevens delen. Deze bedrijven zijn:
- andere entiteiten binnen BEMOG: wij zullen uw Persoonsgegevens intern delen tussen de verantwoordelijke BEMOG-entiteiten voor interne administratieve doeleinden, managementdoeleinden of andere
bedrijf gerelateerde doeleinden zoals beschreven in deze Privacyverklaring.
- externe dienstverleners: zoals onze zakelijke partners, hostingproviders, notarissen en cookieproviders die ons ondersteunen bij het verbeteren en optimaliseren van onze website en interne systemen (bijv. onze IT-serviceproviders).
- Makelaars of aannemers: voor bijvoorbeeld het voltooien van een inschrijving voor vastgoedprojecten of het sluiten en uitvoeren van overeenkomsten, delen wij uw Persoonsgegevens met de relevante makelaars of aannemers.
- derden in geval van wettelijke verplichting: indien wettelijk vereist, delen wij uw Persoonsgegevens met derden zoals de belastingdienst, toezichthoudende instanties of overheids- of gerechtelijke instanties.
- derden in geval van bedrijfstransacties: zoals bedrijven die betrokken zijn bij fusies, verkopen of reorganisaties of bedrijven die we overnemen.
7. Doorgifte van uw gegevens buiten de EER
Nadat we uw Persoonsgegevens hebben verzameld, worden deze primair opgeslagen en verder verwerkt binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”). In beperkte omstandigheden is het mogelijk dat wij gebruikmaken van externe dienstverleners die buiten de EER zijn gevestigd. Als gevolg daarvan kan het nodig zijn dat wij uw Persoonsgegevens buiten de EER overdragen. In dergelijke gevallen zullen wij adequate waarborgen implementeren (en waar nodig aanvullende maatregelen) om ervoor te zorgen dat uw Persoonsgegevens worden beschermd op een niveau dat in wezen gelijkwaardig is aan het beschermingsniveau dat binnen de EER wordt gegarandeerd, zoals het afsluiten van door de Europese Commissie goedgekeurde Standard Contractual Clauses met ontvangers van uw gegevens. U kunt een kopie opvragen van alle documentatie waaruit blijkt dat er adequate beveiligingsmaatregelen zijn genomen door contact op te nemen via administratie@bemog.nl.
8. Uw persoonsgegevens beschermen
Effectieve beveiliging van uw Persoonsgegevens is belangrijk voor ons. Daarom hebben wij passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen genomen om uw Persoonsgegevens te beschermen tegen ongeoorloofd of onwettig gebruik of toegang. Wij nemen maatregelen om de toegang tot uw Persoonsgegevens te beperken tot personen die toegang nodig hebben voor een van de doeleinden die in deze Privacyverklaring worden genoemd.
9. Uw persoonsgegevens bewaren
Wij zorgen ervoor dat uw Persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan nodig is voor het doel waarvoor ze zijn verkregen (zoals om u onze diensten te leveren, vragen te beantwoorden of problemen op te lossen), tenzij een langere periode noodzakelijk is om te voldoen aan wettelijke verplichtingen (zoals fiscale of juridische verplichtingen) of om een rechtsvordering te verdedigen. Als u meer informatie wilt over hoe lang we uw Persoonsgegevens bewaren, neem dan contact op met administratie@bemog.nl.
10. Uw rechten met betrekking tot uw Persoonsgegevens
U heeft verschillende rechten met betrekking tot de Persoonsgegevens die verwerkt worden door BEMOG:
- U hebt het recht om toegang te krijgen tot de Persoonsgegevens die wij over u verzamelen, deze bij te werken, te verwijderen of te beperken en u kan te allen tijde een kopie verkrijgen van uw Persoonsgegevens die wij bewaren of verzoeken dat de informatie wordt doorgegeven aan een andere gegevensbeheerder.
- U hebt ook het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw Persoonsgegevens wanneer wij ons beroepen op onze legitieme belangen.
- Als u ons toestemming hebt gegeven kunt u deze toestemming te allen tijde intrekken als u van gedachten bent veranderd. Houd er rekening mee dat het intrekken van toestemming geen invloed heeft op de rechtmatigheid van de verwerking die heeft plaatsgevonden voordat uw toestemming werd ingetrokken en dat we alleen actie kunnen ondernemen op uw verzoek in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
Als u gebruik wilt maken van uw rechten, kunt u contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar administratie@bemog.nl. Om ons in staat te stellen zo goed mogelijk aan uw verzoek te voldoen, verzoeken wij u aan te geven welke Persoonsgegevens u wilt ontvangen, wijzigen of verwijderen of welke beperkingen u wilt stellen aan ons gebruik van de gegevens.
Als u niet tevreden bent over de manier waarop wij uw Persoonsgegevens verwerken of als u van mening bent dat uw rechten op het gebied van gegevensbescherming zijn geschonden, hebt u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit in het land waar u woont of werkt of waar u van mening bent dat uw rechten zijn geschonden. In Nederland is dit de Autoriteit Persoonsgegevens.
11. Links naar andere websites
Van tijd tot tijd vindt u links naar andere (niet-BEMOG gerelateerde) websites op de BEMOG website. Aangezien deze websites eigendom zijn van andere partijen, is BEMOG niet verantwoordelijk voor de behandeling van uw Persoonsgegevens op deze websites of voor de privacy van de informatie die verzameld wordt door de diensten die deze websites aanbieden. Wij raden uw aan om de Privacyverklaring die van toepassing is op deze websites zorgvuldig te lezen.
12. Wijzigingen in deze Privacyverklaring
Deze Privacyverklaring kan worden gewijzigd, dus controleer deze pagina regelmatig. Wij zullen u apart informeren over fundamentele wijzigingen in deze Privacyverklaring.
13. Contact met ons opnemen
Als u vragen of opmerkingen hebt over deze Privacyverklaring of de verwerking van uw Persoonsgegevens in het algemeen, of als u een van uw rechten wilt uitoefenen, kun u een e-mail sturen naar administratie@bemog.nl met vermelding van de aard van uw vraag.